fredag 26 september 2008

Fredag och tacksam

Sitter på bussen efter en veckas hårt arbete. Mycket att göra på jobbet, alla är stressade. Mannen i mitt liv på arbetsresa även denna vecka, vilket förstås betyder att man även har allt ansvar hemma. Tittar ut genom bussfönstret och ser alla höstfärger. Vilar i tanken på mina fantastiska barn. Låter känslan sprida sig vidare, fastnar vid de goda tingen. Mina vänner. Min kropp som fungerar. Livet. Ett ord biter sig fast - jag är tacksam. Tack. Tack gud? Eller till vem? Förstår att jag är så oerhört tacksam till så mycket. Tacksam även till vår blogg som faktiskt nu får mig att lyfta mina tankar till ord som jag vill blogga till.

Nu har jag lovat mig att tänka och använda ordet tacksam oftare. Vilket ord vill du använda oftare? /undrar Adele

p.s  Givetvis googlade jag på ordet tacksam. Och kåt, glad och tacksam kom rätt snabbt upp. Vilket iofs inte är så fel! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns så många skaer jag är tacksam för, barnen, vännerna, livet, att träden är vackra - you name it !!!P

Anonym sa...

Jag känner också tacksamhet för allt från de stora tingen i livet till de små. Att våga stanna upp mitt i vardagen och känna glädje och tacksamhet, det gör mig rik!