måndag 8 september 2008

Igår flåsade en mörk man mig i örat.....

eller egentligen snett ovanför mitt öra...väggarna var svartmålade...ur högtalare pulserade mäktig musik....det var mörkt, jag var förväntansfull. Jag visste inte riktigt vad som väntade... spännande. Plötsligt från ingenstans glider en lång man, över två meter lång, upp bakom mig. Han andades med höga tydliga andetag. Känner skräcken gripa tag i mig... vänder mig om.....han har lång svart slängkappa och höga läderstövlar på sig...rör sig närmast majestätiskt....jag kan inte se hans ögon och han talar inte med mig... men det går inte att ta miste på vem han är.....Gissa vem jag träffade!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Söndag och så mycket spänning....vart var du?

Anonym sa...

Jag var på Örnsköldsviks museum och konsthall och träffade naturligtvis självaste Darth Vader som med sin ansträngda andning skapade en otroligt häftig stämning i rummet. Det är smått otroligt att de lyckats få dit Star Wars utställningen, tycker jag, som tidigare bara visats i världsstäder som Tokyo, Paris, Lissabon, London och Bryssel.

Mest imponerad är jag nog över alla förberedelser de måst göra innan, hela museet var tvunget att renoveras, med nya kylanläggningar, larm och naturligtvis svartmålas helt på insidan, och då menar jag alla våningar i hela huset, fönster och allt. Det krävdes 14 långtradare för transporten av utställningen, bland annat 17 ton glas i form av montrar. Det tog tre veckor för 26 man att sätta upp hela utställningen. Låter jag imponerad…tja… jo jag är nog det ;-)
//La Larsson

Anonym sa...

Åååååå!

Vad kul!

Fast det hade varit roligt att se vad vi hade gissat på? Själv tänkte jag att du möjligen hade börjat en salsakurs...

/Bettan

Anonym sa...

Haha jag kunde ju inte vänta ända tills på onsdag för det...halva styrkan är ju på fjällmarsch...

//La Larsson

Anonym sa...

Och jag som trodde det var Herr Larsson som var lite kreativ. Jag tror han skulle göra sig i svart läder!

Fast det var ju det där med två meter...platåskor?

Anonym sa...

Jag vet inte, men jag tror inte att du får pluppar för en flåsning i örat...

Anonym sa...

Oj - jag hade tänkt gissa på Scharinska och Tord! Vad fel man kan ha! /Adele