tisdag 23 september 2008

Jag är INTE händig!

Ni vet - man kan ha en bild av sig själv att vara på ett visst sätt. Och så händer en serie av händelser, och man får omvärdera hela självbilden.

Och jag har nu efter lång och plågsam självrannsakan kommit fram till: Nej, jag är INTE händig. Inte det minsta. Jag kan knappt hålla i en skruvmejsel rätt, än mindre en skiftnyckel. Fixa en punktering tar en halv dag - om jag någonsin skulle bli klar med eländet. När jag väl krupit i stoftet och bett om hjälp så fixar andra ett helt däckbyte på mindre än en kvart!

Herregud! Efter en kvart hade jag möjligen lyckats lossa på en mutter!

Och om inte det var nog - nästa husliga projekt hemma består i att laga ett gäng jeans. De där som jag kan limma fast lappar på insidan = inget problem. Men ett blixtlås!!?! Klarar ju inte ens av att ta bort eländet! Skyller på att jag är trött och behöver sömn och ska ta nya tag i morgon.

Men i morgon funderar jag nog över vem av mina vänner som möjligen kan lära (läs:hjälpa) mig sy in ett blixtlås...

Fan, det är inte lätt att vara ohändig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är tom med i klubben "våga vägra sy". Sist jag lämnade in ett par byxor för att få en dragkedja kostade det mer än vad byxorna kostade. Men, men... vad gör man inte för att slippa. /Adele

Anonym sa...

Ja fråga inte mig... men du är väl duktig på sån't, tycker mig minnas en jacka som du sydde till Äldst'dotra när hon var lill-liten?

Jag rekommenderar starkt JC för jeans och sån't, där kortar de benen alldeles gratis. Synd bara att de inte har min storlek.

/Majvor

Anonym sa...

Jojo men det är därför det finns yrken för sånt :-)) men alla göra själv program där dte blir så snyggt och så fint på kort tid lurar ju en att göra själv - jag är händig till en viss gräns...men sen blir dte för jobbigt och hur ska man hinna. Men sy kan jag för jag hade en mamma som absolut inte ville och kunde väldigt sparsamt och då får man träna själv...dvs jag vet hur ma sätter i ett bilxtlås :-))//P

Anonym sa...

Vanligtvis är det så att man tycker det är roligt att göra saker man är bra på. Så gör det du tycker är roligt och låt någon annan göra det dom tycker är roligt :-)