tisdag 16 september 2008

Av barn och fyllegubbar....

Den här veckan uppmärksammas min dotter lite extra på dagis. Bland annat så får hon gå först i ledet till jympan, och det är stort när man är fem år. Hon har dessutom intervjuats och frågorna med svar hänger till allas beskådan på en anslagstavla.

Förutom frågor om sig själv så har hon besvarat frågorna " Vad tycker pappa/mamma om att göra, när ni är hemma?"

Jo pappan gillar att laga mat och hennes mamma tycker om att vara ute med sina kompisar!

Känner ni vilka förebilder för våra döttrar vi är? .... jag önskar att hon hade lagt till nåt med klackeskor och färgglada drinkar.... förresten tycker inte alls pappan så mycket om att laga mat, undrar vart hon fått det ifrån? Måste nog gå och väcka henne och säga att hon fått allt om bakfoten...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja så är det :-) vad de uppfattar och inte - hihi - min dotter brukar hävda att jag har mer "liv" än henne !

Anonym sa...

Barn säger det som faller dem in och ofta slår det huvet på spiken....men så roligt att hon har en mamma som gillar sina vänner. För det vore trist att ha en mamma utan vänner för hur roligt är det då att bli stor?

Anonym sa...

Haha!

När min äldsta (då ca 3 år) skulle säga vad hennes föräldrar var bra på så sa hon:
Pappa är bra på att backa bilen och mamma är bra på att vila!
Själv var hon bra på att kramas!

(Och hon är det fortfarande!)

Anonym sa...

Å herregud.

Jag har Tonåringens femårsintervju på band och lyssnade på den för första gången för inte så länge sedan.

Hon ville bli balettdansös när hon blev stor ...

Vad som var riktigt hemskt var när hon skulle berätta vad hon var bra på. Hon kunde inte komma på något så de fick släppa frågan. När fröken frågade igen efter ett tag så svarade hon - ja vaddå?

Jo, "att hänga tvätt". Kan det verkligen ha varit så illa att det enda hon jag gav henne beröm för var uppdraget att para ihop och hänga upp sockar i tvättstugan?

Jaja, hon får ta det med terapeuten så småningom...man gör så gott man kan.

Anonym sa...

Ja det var alltså jag, Majvor, som skrev den sista kommentaren.

Kom på en hemskhet till på intervjun. Vad gillar mamma att göra? Svaret - MYCKET förvånande - var "att städa".

Va?? Jag??? Kände hon mig överhuvudtaget? Dels ska gudarna veta att jag visserligen städade mer när hon var liten, men ändå? Fröknarna måste ha trott att jag var en urpedantisk mamma som dessutom tvingade min dotter till slavarbete i tvättstugan.

Huvva.

/M.