tisdag 9 september 2008

Hur var det nu...


Om det är mycket rönnbär - ska det bli en kall och snörik vinter, eller var det tvärt om? En del säger att det blir en sträng vinter om det är mycket bär... och andra säger att det blir en snöfattig vinter eftersom trädet inte kan bära två bördor.
Förra året fanns det i alla fall inga rönnbär alls och då var det ju en bedrövlig inte-vinter.
Så det blir kanske en jättekall snöfattig vinter då...
Själv hoppas jag på en lagom kall men ganska snörik vinter i år. Men om några månader...inte nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas på en väldigt lång och fin höst. snö till jul. Och sen kan det vara minus 3 grader och lagomt med snö till mars och då ska våren komma och stanna till juni, då sommaren ska komma med SOL! Inte mycket begärt tycker jag.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Åh hoppas det blir mycket snö efter en fin oktober och november - sedanvill jag ha skidåkar väder till slutet av april och efter det grektsk värme direkt !!! Inte mcyket begärt tycker jag heller :-)
//P