tisdag 30 september 2008

Jojo, Internet-dejting är nog jättekul…

Känner mig väldigt tveksam om det här med dejtande via Internet är något för mig. Konstig värld i stort, men borde kunna fungera fint om folk är ärliga. Här kommer iaf några ärliga exempel där det inte hymlas med vad man vill…

Saxat från några av de senaste ”breven” eller ”offerterna” eller vad man ska kalla det:

Den här användaren kallar sig något i stil med ”giftkille…”

Hej Jag heter xxxx och är en glad 33-årig gift kille som bor utanför Stockholm men jobbar ibland i Umeå. Är 183 cm, väger 71 kg, har mellanblont ganska kort hår, vältränad (rutor på magen),ser bra ut (tycker jag själv). Nästa gång jag jobbar i Ume och bor på hotell är natten mellan tors 18/9 till fre 19/9. Sugen på en drink eller nått annat skoj?Jag skickar gärna ett foto om du vill. Kram Xxxx

Eller den här, inte en utan två, användaren heter något i stil med kkgänget – kort och kärnfullt meddelande om inte annat:

Hejsan läckerbit!
Skulle en trekant med två trevliga killar vara ev intresse ?


Man skulle ju (om man ville) kunna leva ett väldigt promiskuöst liv. Jag menar, någon med magrutor som vill dricka drink och 2 trevliga killar som skippar drinken och går direkt på kärnfrågan utan massa inledande inlindat flörtande.

Eller så suckar man djupt och funderar på att avregistrera sin användare på dejtingsajten. Eller så fortsätter man ett tag till och tänker att det kanske dyker upp någon riktigt trevlig, normal person.
Fortsättning lär följa…

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att ärlighet är bra - och att man säger det man vill - så då har andra möjlighet att säga ja eller nej...

Anonym sa...

Gratis drinkar och sex! Oj vilket härligt singelliv man kan ha! /Adele

Anonym sa...

Håller med kommentar ett, det är schysstare att vara öppen med det man vill. Ingen har falska förhoppningar när man ses.

Å andra sidan så skulle ju den här "sorten" kunna nöja sig med att svara till tjejer som åtminstone antyder att de är no-strings-attached-sex de är ute efter, vilket jag antar att den anonyma postaren inte gör.

Väldans vad anonyma vi blev helt plötsligt...

/Majvor