fredag 11 december 2009

Vissa veckor

är inte så bra. Som ni alla vet så är ju jag egentligen en alldeles perfekt person, ordning och reda och sånt är ju bara förnamnet. Eller så kanske inte. Men denna vecka har gått till min världshistoria. Gud vad klantig man kan vara. Jag har lyckats kasta bort cykelnyckeln i papperskorgen på jobbet (upptäckte det dagen efteråt) Var då tvungen att springa till bussen, efter en halvtimmesletande i panik efter nyckeln. Hämtade twinsen en timme försent och gick hem. Hade då ingen husnyckel utan vi var tvungna att vänta en timme ute innan någon behagade att komma hem.
Dagen efter när jag hittat nyckeln i skräpet släppte styret på cykeln då jag cyklade hem. Jättekul i mörkret att cykla med ett rullande cykelstyre. Färden tog nästan 1 timme. Sen igen.
Idag skulle M baka lussebullar. Jag cyklar iväg och köper russin. När vi ska baka är russinen borta. Jag tänkte att jag kanske glömt de på affären och skickar M för att köpa nya. Hon gör det och när hon kommer hem hittar vi russinen i bokhyllan. Vad de gjorde där vet vi inte än, de vill inte svara på den frågan.
Nu tänkte jag göra något förbjudet. Jag tänkte dricka alkoholglögg till lussebaket. Hade lite kvar av glöggen sen förra helgen. Precis till en liten mugg fanns det och jag älskar glögg. Egentligen vill jag bli glöggalkolist men jag har lovat min familj att jag ska vänta tills jag blivit pensionär. Döm om min förvåning då jag helt utan anledning lägger en äggula i min glögg. Jag hade inte ens smakat på den när jag av misstag lägger en äggula som skulle till aiolin i min glögg!
Glöggen smakade inte bra efter det för jag han ju förstås röra runt.
Sen ringer min svåger och säger att min svärmor klippt av telefonsladden och behöver en ny telefon. Men hon har parkinson och är mycket dement så hon har då något att skylla på. Själv vågar jag inte ens poppa popcorn ikväll. Jag vill ha någonstans att bo i jul och med popcorn och min tur vet man inte, det kan ju börja brinna.
Mrs Lizzy

7 kommentarer:

Peb sa...

Hm...du vet vad >Adele brukar säga att eftersom hon har sån koll på jobbet så kan raggsockarna hamna i frysen hemma....kankse många saker att hålla reda på - kram ps du hittade ju igen både nyckel å russin iaf ds

Adele sa...

Tack för ett mycket gott - och igenkännande - skratt! Ojoj! Jag håller med Pebbles, du har säkert stenkoll på det mesta i jobbet.

Plocka upp recept på äggtoddy, om det händer fler olyckor med ägg i fel kopp!

Anonym sa...

Fnittrade hejdlöst år din historia, men tänkte samtidigt att du måste var grym på att leta. Inte en chans att jag själv skulle hitta en nyckel i papperskorgen. Å sen så föds ju många nya recept av en tillfällighet så vem vet om inte glöggula är kanske Sveriges svar på den Finska Mumman :-)

Och nu vänder det, 2010 blir helt enkelt ett förtrollande år

//Kelly

Betty sa...

Jag fnissar också och tänker som de andra att du måste vara en jäkel på att leta reda på saker! wow!

Och...hallå! Gör du egen aioli? Hemma hos oss bor den i en plastflaska! Imponerande! :-D

Anonym sa...

Åh så underbart. Jag är inte ensam om att göra konstiga saker.

QQ sa...

Åh så underbart. Jag är inte ensam om att göra konstiga saker.

QQ sa...

Jag är inte helt fantasilös, lyckades bara trycka på publicera-knappen två gånger.