tisdag 22 december 2009

Morgontidig

Sitter här 05.48 nyduschad och klädd. Det var ju så himla viktigt att inte försova sig, lilla R ska ju till kyrkan för julavslutning idag. Så jag ställde klockan noga. Väldigt noga. Kollade flera gånger. Upp snabbt och in i duschen. Men sedan när jag försökte väcka resten av familjen insåg jag att den var 05.30 - inte 06.30. Hade alltså ställt klockan fel en hel timme.

Sitter här 05,49 nyduschad och klädd.

Tror jag tänder ett ljus och kollar morgonTV. När den startar.


5 kommentarer:

MariaPH sa...

Tänk ....så härligt att "få" en hel timme!!! och andas lugna puckar ......

Anonym sa...

Det känns skönt att läsa att det finns fler som gör lite konstiga saker.

P sa...

precis grattis till en hel timme med reflexion och egen tid :-)

Betty sa...

inte så kul att vakna så tidigt när man kan sova.

Men ganska skönt att ha lite tid till godo också.
Och vilken härlig låt!!

Anonym sa...

Så härligt att få långfrukost mitt i rusningstid :-) Snacka om att lyckas, ja tur i oturen liksom....

//Kelly