måndag 28 december 2009

Vaddå efter sin tid?

Före jul blev läget lätt hysteriskt... vilket berodde på att jag bortsett från en massa att göra var mitt vanliga oorganiserade jag och dessutom rätt lat helgen före jul. Resultatet var att vi åkte iväg på julfirande utan att ha fått upp granen och med min (rätt omfattande) tomtesamling placerad på köksbordet.

Så det blev först igår, den 27/12, som vi klädde granen! Och vet ni, det var riktigt mysigt. Med lite julmusik på och julsockerlådan* framme så kom vi till och med på oss med att prata om vad vi skulle göra "efter jul". Helt inne i illusionen, bortsett från att det var mycket mindre stress än det brukar vara kvällen före avfärd. Men nej, det ska inte bli en ny tradition.

Men ikväll är det jag som ska hem och som en Disney-mus sätta mig och tindra framför den nyklädda julgranen!

* Min mamma hade julgranssakerna i en gammal sockerkartong, och jag trodde i många år att hon pratade om "julsockerlådan" dan-före-dan varje jul... Tror jag var mer eller mindre vuxen innan jag kom på vad hon egentligen sa. Själv använder jag f.ö. en flyttlåda.

3 kommentarer:

Peb sa...

:-) fick säga det högt några gånger för att förstå vad du menade....trodde först dte var en godislåda....:-)

Adele sa...

Vilken söt berättelse, och något att föra vidare till sin dotter. Minnen från mormor.

Anonym sa...

Vilken vacker julsaga......skulle vilja se bilderna till

//Kelly