tisdag 22 december 2009

För 20 år sedan...

... träffade jag en av de viktigaste människorna i mitt liv för första gången.

Hon är ganska vuxen nu, den där underbara lilla snusande människan. Hon som mötte min blick med hela världens klokskap redan som alldeles ny. Då 53 cm, nu lång och reslig. Hon är allt jag önskat och mycket mer. Smart, snygg och trevlig. Hon gör mig stolt varje dag.

Nu sitter hon med sina vänner i vardagsrummet och jag njuter av att höra skratt och prat, själv har jag retirerat till sovrummet med datorn i knät.







Och att hitta musik till dig var inte så lätt. Ska det bli LW. Eller Emil. Eller... eller... eller. Men det fick bli Håkan Hellström. Kommer ihåg en skidresa för länge, länge sedan då texten till "Känn ingen sorg för mig Göteborg" analyserades. Eller, rättare sagt. Försökte analyseras.

Ibland får man ge upp tolkningar och bara gilla.
Hade en mamma-dotter helg i Stockholm för något år sedan och köpte Håkan biljetter på blocket. Det var en riktigt bra konsert!

Så: Grattis mitt lilla troll. 20 år idag.
Här kommer en Håkan-låt för dig och alla andra!

5 kommentarer:

Adele sa...

Grattis, grattis lilla troll. Nu när du är 20 borde mamma visa kortet från BB där man ser hur vilket maratonlopp hon gjorde, din duktiga mamma, för att föda dig. Hade jag spelat en låt för dig hade det blivit Mamma av Laleh. Lyssna på den, den är fantastisk!

Grattis ännu en gång! från en av dina många mostrar!

Peb sa...

Ja grattis grattis grattis - tusen gånger om :-) å kramar

QQ sa...

Länge sedan jag tänkte på dig som "litet troll". Vet du att jag gav dig ditt första par jeans, snickisar i stl 62 tror jag.

Anonym sa...

Grattis!
Lizzy

Anonym sa...

Grattis smulan, hoppas din födelsedag var helt underbar :-)

Ja vad ska man säga......åren går!

//Kelly