söndag 20 december 2009

Alla kan inte göra allt, men många kan göra lite...

Med anledning av besvikelse över toppmötet och hur världen ser ut.
Och att det är så trögt att ändra rådande system.

Men man kan göra lite, och ett exempel är att önska en låt med Musikhjälpen i P3 och samtidigt bidra till kampen mot malaria. Medan jag har skrivit det här inlägget har 12 barn dött i malaria - ett barn dör i malaria på vår jord var 30:e sekund. Och det är ändå en sjukdom som man kan bota.
Som drabbar de fattigaste.

Nåväl.
Den här låten önskade jag - till alla jag känner med hopp om en bättre värld.

2 kommentarer:

P sa...

Jo jag såg det där igår och dottern låg och kollade :-) och jag säger då det ....inte är det då politikerna som komer att rädda världen och visst små bidrag gör stora bäckar och räddar många liv....se forts blogginlägg !

Anonym sa...

Jag har stor tillit till alla unga smarta medmänniskor som ska ta över framtiden.

Tack för låten och hoppet!

//Kelly