onsdag 9 december 2009

Solen i ögonen

Sammanfattning av dagens fantastiska lunch;
Öppna inte Birgittas julkort hon skickat, det är virusdrabbat! Nyårsafton, ska vi göra något ihop, Maggans 40-årsfest - kul, vecka 8 underbart, vad vi längtar, julafton - vem har bästa julbordet, jobb och jäkt, hur gör man med projektanställda, vi ska akta oss för att sminka oss för mycket när vi går ut, när kommer snön, ska vi bestiga Kebenekaise nästa år? Fniss och prat i spagat, härligt årengårtokigt.

Försökte hitta en passande låt till och hittar precis rätt text! Denna text handlar ju om oss! Vi satt där i mörkaste decemberdimman och skrattade så att tårarna rann när vi förstod hur fantastiskt målade vi var när vi gick ut på Rex + 27 sist!
Jag tycker att vi ha denna låt som vår Åren Går låt! Ni är solen i mina ögon!

Sjung med!

Vi är lördagens änglar som virvlar i stan
Vi är dom som du hatar en söndag på dan
Vi är dom som kan skratta åt allt som är svart
vi är dom som har hjärtan av ädel titan

Vi är änglar med blickarna högt i det blå
Vi är dom som förlorar men jublar ändå
Vi är dom som kan skratta åt allt med varann
vi är dom som kan gråta när ingen ser på

Vi är gårdagens kärlek och stora i orden
som vaknar med skräck och panik under borden
Vi är dom som vill ha allt
Vi är flickorna som lovar tusenfalt
Vi har solen i ögonen
Och spilld mjölk överallt
Det stinker av gammalt groll
men vi har skuggorna bakom oss trots allt

Vi är dom som kan dansa när det kränger för hårt
Vi är ängsliga höns inför sånt som är svårt
Vi är dom som vill härja som vinnande hjältar
Vi kan om vi vill men vi kräver support
Vi är lördagens änglar och söndagens knott
Vi är dom som förbannar det gråa i grått
Vi är rastlösa änglar och virvlande dårar
Vi är dansande clowner på ont och gott

Vi är inga yuppies med feta cigarrer
Vi är yviga flickor med för stora gitarrer
Vi är dom som vill ha allt
Vi är flickorna som lovar tusenfalt
Vi har solen i ögonen...

Vi är skrattet i halsen och knaket i fogen
Vi är rastlösa själar som irrar i skogen
Vi är dom som är kungar om natten på krogen
Vi är dom som vill ha allt
Vi är flickorna som lovar tusenfalt


9 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå tack snälla för att jag också fick luncha mer er......ja jag vet att jag är lite sen men kom loss först nu

Kramar i kubik
//Kelly

Peb sa...

Underbart, vilken poesi :-))) Kram

Peb sa...

förresten..kan ni inte se oss på scenen ge järnet ösandes - rockandes - hur var det nu - nästa popkollo !!!! Vem tar trummorna ? Adele eller Maia PH ?

Adele sa...

Jag ser oss i bilen på väg upp v 8. Jag ser oss på dansgolvet på Stockis. Jag ser oss på ....

Betty sa...

och jag ser oss tokskrattandes på lunchen idag!

Och vad fint att vara solen i ögonen för någon! Detsamma får man säga!

QQ sa...

Asså...att ha solen i ögonen är ju inget positivt.

"Solen i ögonen och spilld mjölk överallt" är en underbar textrad. Och lunchen var ypperligt trevlig. Vill f.ö. påpeka att Bettys uppräkning endast var ett urval av allt vi hann avhandla. På femtio minuter!

Vi är sjukt effektiva när vi vill.

Adele sa...

För övrigt var det undertecknad och inte Betty som skrev. Trots att jag valde Winnerbäck!
Och att ha solen i ögonen är underbart. Bara man sluter dom, låter solen värma. Och det är ni för mig.

B sa...

Solen i ögonen .... är alltid undeerbaart ....
och när man sitter i en dubbeldeckare tills med Adele, längst fram, på våning 2, påväg till Hemavan, med en Bowmore i plastmuggen....då...då......är det "poesi" i själen, ögonen och öronen.

Fantastisk lunch - alla höll i den röda tråden HELA tiden!

Asså...vem är ...Birgitta? Ge dig tillkänna!

Kramar till er alla
;-)
MariaPH

QQ sa...

Nu har jag lämnat två kommentarer som bloggen censurerat alldeles själv. Jaja...det var väl inga eviga sanningar jag kom med.