lördag 19 december 2009

Besviken

Jag kan inte säga annat än att jag är så besviken på Klimatmötet......
Undrar också vad det kommer att innebära för fred, frihet och överlevnad i världen, när vi inte kunde komma överens och faktiskt bestämma ett mål.
Eget revirpinkande och ekonomisk vinning blev viktigare.

Läs om Johan Rockströms forskning kring planetens gränser.

...som i och för sig säger att det är bättre att vänta ett år och skriva under något som är bra än att skriva under något halvdant NU !!! Men hur länge ska vi vänta.....

Sedan finns det också forskning kring kris och risk och vad som händer när vi ska anpassa oss till ett förändrat klimat. Det drabbar dessutom olika för män och kvinnor.se Annika Karlsson-Canyama

OCH jag är så oerhört ARG fastän jag har druckit kaffe !

3 kommentarer:

Adele sa...

Sara Lidman sitter i himlen och är stolt över dig. Och givetvis även rasande.

Själv har jag intagit strutsläge. Tyvärr. Men det bör gå över på någon vecka. Känner mig bara så hjälplös.

Peb sa...

Fast vi kommer att lösa detta, rent tekniskt, frågan är bara hur många som kommer att gå åt och på vilket sätt. Det globala ansvaret kommer att växa och snart se annorlunda ut. De som är unga idag kommer att kräva en förändring !

Anonym sa...

Dom politiska turerna går lite för långsamt. Jag tror att många känner sig besviken med dig P, men många är också glad över att mötet faktiskt ägt rum. Det innebär trots allt att frågan anses som viktig.

De politiska spelet med ekonomi som enda styrmedel gör att det går trögt.

Men vi som lever mitt i denna värld vill så gärna lämna efter oss en fungerande planet till nästa generation. Och för att de ska vara möjligt måste vi agera själva men också sätta krav på våra politiker.

//
Kelly