onsdag 25 februari 2009

Livet ramlar på

Snart har ännu en vecka förflutit. Snart är det dags att packa skidor och pjäxor igen och styra kosan mot Åre - närmare bestämt Tegefjäll. Härligt ska det bli, slappa ska jag göra och åka skidor förståss. Nu när solen oxå har tagit sig över horisonten så kanske man får lite färg i ansiktet med.

Kommer ni förresten ihåg "vissa" sportlov när den sport man gjorde vara att masa sig till biblioteket och förväntansfullt bära hem kasse efter kasse med böcker för att sedan läsa dygnet runt :-). Så känns det inte med internet för mig - fast det borde kanske kunna vara så - är det så för våra barn och ungdomar tro ? Och är internet så för er ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sportlov för mig var lata dagar, långa sovmornar och förstås många böcker. Jag kommer ihåg doften av böckerna, lånade alltid jättemånga som jag radade upp och sedan räknade ole dole doff för att bestämma vilken bok jag skulle läsa först. Internet för mig är bara snabba uppdateringar, lite receptläsning och förstås vår blogg.

Anonym sa...

Sportlov är våfflor,skidåkning,vila, böcker, vänner, varmchoklad, att vara ute då dagarna plötsligt blivit ljusare och solen orkar upp på himlen

Internet är en informations- och nonsens källa

Njut av Åre & vinka till dunderklumpen om ni träffar honom i de jämtländska fjällen

Kram
//Kelly