onsdag 11 februari 2009

Besvär

Har ni märkt att saker ofta går sönder eller krånglar i sjok ?
Som nu t ex - tappade datorn i golvet, å elförsörjningskontakten är nu paj. Det är väldigt kallt ute - bromsarna på cykeln fryser vilket är livsfarligt i sig....men så plötsligt krånglar den där lilla ploppen som ska sitta fast i handtaget för att kunna bromsa, ur...och så är allt löst å skramlar, inte var det så lätt att få dit den heller - ska ställa in cykeln å tina den. Sedan nu, när vädret växlar - i min "fina" bil så fryser rutorna innuti - vet ni hur jobbigt det är att skrapa rutor inne i bilen...suck. Sedan försvann locket till min apelsinpress - vars, vars, vars - ingen som vet, ingen som vet.
Till sist glömde jag de snygga skorna hemma och får nu gå i platta nötta ballerina´skor till min snygga kjol och läckra strumpor. Som sagt ibland besvärar livet till sig - även om detta är smått - känner jag mig lite överhopad och har svårt att få till det d v s flytet. Har ni flyt idag ?

4 kommentarer:

Anonym sa...

flyt och flyt... man märker väl mest att man haft flyt den dagen som allt bara jävlas. Men en sak är säker, att börjar det trilskas så brukar hela dagen vara rätt trilsk. Du får nog en underbar medgörlig dag imorgon!

Anonym sa...

Trist att det trilskas för dig. Hoppas locket dyker upp, cykeln tinar och att bilens rutor är kristall klara.

Om du behöver hjälp med något hör av dig och känner du för lite tröst så går det också att lösa

Och kom ihåg efter regn kommer sol

/Kelly

Anonym sa...

Snart är du där.
Flytet är på väg.

:-)

(ibland är det så roliga bokstavskombinationer man ska ha som ordverifiering.
Tyckte att dagens var en höjdare!)

Anonym sa...

*LOL*@Fullohol.

Är jag inte såå 2009, så säg!

/demmente (som är lite för likt dement för att det ska kännas bra. Känner slumpgeneratorn oss?)