onsdag 15 april 2009

Zaida och jag

Ibland undrar jag om jag är synsk.

Som jag tjatat om så åker jag ut i stora världen om någon vecka. Igår fick jag helt oprovocerat för mig att dubbelkolla allt. Och jodå, flygbokningen såg OK ut, liksom hotellbokningen. Kollade in hotellet lite mer och det visade sig att de stängde och gick hem kl. 22.00, efter det gick det inte att checka in. Kunde bli problem i händelse av flygförsening, så jag kontaktade dem och de var obönhörliga... Men vi skulle ju landa 20.00 så det borde rimligtvis gå bra.

Det är här det börjar bli skumt. Av någon outgrundlig anledning så grips jag av ett starkt behov av att gå in på flygbolagets hemsida. Och ser till min förvåning att den flight vi skulle ta inte existerar längre. Ringde KLM som hävdade att vi hade fått veta det och att vi fått nya biljetter för flera veckor sedan. (Det är alltså inte jag som är flygansvarig för "gruppresan" utan min svåger. Jag sköter däremot alla franskspråkiga kontakter.) Nu skulle vi inte komma fram förrän klockan 22.30.

Men inte hade vi fått veta något! Mejlet hade försvunnit ut i cyberspace.

Om jag inte hade kollat så hade vi alltså
a) drabbats av svårartat strul i Amsterdam
b) stått vid ett igenbommat hotell framåt midnatt.

Mais tout s'arrange, nytt nattöppet (och billigare!) hotell är bokat och nya biljetter har kommit.

Visst är det här lite skumt? Jag brukar inte kolla att flighter som jag fått biljetter till faktiskt existerar, brukar ni?



P.S. Förklaringen till allt omotiverat kollande var nog mest att jag är extremt less och räknar ner dagarna...

4 kommentarer:

Peb sa...

Klart man känner på sig - och nej jag brukar inte kolla när jag har fått biljetter.....lycka till nu ha så skönt !

Anonym sa...

Vilken tur att du kollade!
lizzy

Adele sa...

Oj. vi åker utomlands 14 juni, vad säger Zaida om det? Ska vi extrakolla?

Anonym sa...

Härligt med en Zaida i kamrat kretsen :-) Hoppas hon finns till låns när vi ska spela på hästarna ;-)

//Kelly