söndag 19 oktober 2008

"Väsa" på med tvätten

Söndag morgon ! Gick och la mig tidigt igår - hittade en morgontvätttid 6 - 10, hu - men å så skönt att det är bortgjort. Adele tycker jag väsar på med tvätten och ja lite krångel är det ju man måste boka tid och så blir man ju låst den kvällen man tvättar ...... och missar man sin tid dröjer det lääänge innan man får ngn ny - dvs om man nu inte är pensionär och kan tvätta på dagtid.

Så jag har lodat omkring, tvättat, somnat om, druckit kaffe framför tv 4, städat en pappershög, fixat balkongen lite och rivit tapet ( den väsar jag ju också på med). Sanningen är väl att man måste vara hemma ngn gång om det ska bli något gjort. Liks ! Klockan är inte ens tolv än.....

Hoppas ni ligger med tidningen i knät och kaffekoppen bredvid och bara myser - nu ska jag försöka fixa lite med bilen - men först lunch.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du är duktig!
Jag blir alldelens utmattad... fast å andra sidan har jag besökt ett av stadens stora köptempel (Coop alltså) och inhandlat mat för den kommande veckan. Dyrt men skönt att ha det gjort.
Det ekade oroväckande mycket i skåpen...

Anonym sa...

Väsa?

Anonym sa...

Som sagt det är Adeles ord och hon tycker jag väsar på mycket om tvätten - pratar och ojar mig tror jag att dte betyder :-)/P

Anonym sa...

Nej jag tycker inte du väser på. Det är ett en sanning. Ingen väsar på med tvätten så mycket som dig! :-) vinner jag pengar på lotto ska jag köpa dig en alldeles egen tvättmaskin. /Adele

Anonym sa...

Hrm, skrev väser. Men menar väsar förstås. /Adele

Anonym sa...

Men då kommer jag att väsa på med hur jag ska torka den...för alltså var ska jag ha tvättliner *flin*

Anonym sa...

Det märks att det är länge sedan Adele bodde så att hon hade gemensam tvättstuga... Minns att man fick bygga upp hela sin tillvaro kring tillgängliga tvätt-tider. Själv är jag lycklig tvättmaskinsägare sedan några år tillbaka.

Så väsa på du bara! Jag förstår dig.

/Majvor