onsdag 15 oktober 2008

Vårt grannland i öster igen

Kolla nu - man ska aldrig tro att man inte hamnar där man inte har tänkt att hamna. I och för sig har jag funderat på det där - Oslo och Helsingfors har varit obesökta nordiska huvudstäder - så det har jag tänkt på. Och NU har jag varit i Helsingfors två gånger.

Jag studerade också den intensiva fullmånen imorse - vackert - inga brandmän - men väl ett antal män ( för det är mest män på flyget som går kl 06 30 från Alvik) på planet. Jo då - kanske ngn snygging - men jag sov och fikade mest. Ikväll har jag fått god god mat och lyssnat på tal. Idag var en bra mötesdag - intressant och det blev en del konkreta "beslut" av allt mötande och pratande. Ja, det är min vardag många gånger att diskutera sig fram till vad som ska skrivas eller beslutas. Ett enda ord kan ha stor betydelse och göra att gruppen, som består av massor av olika männsikor från olika kulturer o s v inte alls kan vara överens. Berikande är det som alltid - hade en ryss, en canadensiska, en irländare - bosatt på island, till bordet....hur som nu är det god natt, sov sött, schlagra på mera. Terve !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Många till bordet, och till sängs? :-) /Adele

Anonym sa...

Hoppas att du har fortsatt trevligt där i en annan tidzon!

kram!

Åren Går sa...

Hm undrar om det är jag som vill ha många till sängs - jag tror det kallas projektion när sådant man vill ska hända en själv önskas på ngn annan...//P