fredag 10 oktober 2008

ABBA

Nu kom jag ihåg precis var jag var 1974 kvällen när ABBA vann Eurovision songcontest festivalen med Waterloo. Vi hade tagit oss in på ungdomsgården på moröhöjden och fick se den tillsammans med de stora barnen. Jag var elva, hade gabardinbyxor, och en ullblus i gult med stora puffärmar, hålmönster och ribbstickning runt midjan, byxorna var förståss utsvängda :-) och oj vad vi tyckte det var bra. Men hm engelskan blev nog lite mer slipad sen....


ps jag har skivan med lagerblad runt (singel) och ring, ring på baksidan ds

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt roligt minns jag att det var när Sverige vann. Och det här är väl bland det bästa vi någonsin har tävlat med!

Jag konstaterar att Pebbles minsann var mer avancerad än vad jag var. Jag hade nog inga begrepp om ungdomsgårdar alls och hade otroligt töntiga kläder. Först 1976 tror jag att jag köpte ett par märkesjeans (och det var ett par Bergis. De var inte de coola jeansen kan jag meddela!)

Före dess hade mamma sytt jeansen. :-|

Och av vinstkvällen minns jag att jag fick stanna uppe tills omröstningen var över! (Men så är jag ju så mycket yngre än P också!)

;-)

Anonym sa...

Några märkeskläder var det då definitivt inte fråga om - och ja det var på håret att vi fick komma in dit och det dröjde nog länge innan jag var där nästa gång. Bergis var väl coola men Gul&Blå var ju coolast och snävast - fast såna fick man ju inte - tror inte ens jag skulle kommigt på tanken att fråga....//P