tisdag 14 oktober 2008

Ok. Då blir det väl lite schlager...

En av de bästa.
Det är som att sätta sig i en tidsmaskin.



Vinnaren från 1975. Har för mig att Teach-in från Holland fick på nöten för att de imiterade ABBA. Undra hur man menade då?
Jag vet att jag tyckte att den här schlagern var så otroligt bra - och med ett leende kan jag nog fortfarande tycka det.

Gladast blir jag nog ändå till den här biten.
Av dansen.
Och stämsången!
Och kläderna.
Och att de ser så tyska ut...
1979



Nej, schlager var nog lite roligare förr!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att våra barn kommer att vara lika nostalgiska så småningom, i framtiden. /Adele

Åren Går sa...

Det tror jag med och schlager är lika knasigt idag - alltså hallå - vilka kostymer och underliga röster å dräkter och danssteg. Älskade dock dingedong men inte Djinghis - men vad säger ni är det inte dags för en tur på våran egen schlagerbar - kanske to m äta så man kommer in gratis - och stället ä rbäst innan den stora rusningen - vi kanske ska utmana varandra på karaoken ??? //P

Anonym sa...

Har ju som vanligt svårt att ta mig ut sena kvällar och nätter. Men Tonåringen har pratat om att ha sleep-over hos oss någon helg framöver och då är det ju ingen som sörjer över att jag inte är hemma, snarare tvärtom.

/M.