fredag 31 oktober 2008

Mysigt...

det är att ramla in i traditionellt halloweenfirande på Mariehem.
Den enda familjen som vi vet som har det kompletta Halloween-kitet - med banderoller och pumpor i långa banor!

Skönt det är att bara vara, öppna dörren och komma in i värmen. Tack för att traditioner hålls vid liv!

Nya tider, tonåringarna är inte med - den yngre skaran regerar. Samtalet böljar och ingen får tala till punkt. Blåbärspajen är delikat och vi skrattar och babblar på.

Alla har en åsikt om valet i USA - ingen kan säga vad alla stadsministrar i norden heter... Hur klarar sig Norge utan oljan och är Mamma Mia en bra film och är ABBA bra - eller var ABBA bra - och visst är det fortfarande roligt med vinylskivor och hur var det med respiratorerna från Siemens? Bara för att ta ett axplock...

Planer för nyårsafton smids.
Från en middag blir det nu jättebaluns eller fjällresa - vem vet! Bo i tält eller glittra i kapp?
Men det känns bra att ha något att se fram emot, vad det än blir!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen så kul att få träffa er.Jag blir så glad så länge efteråt.
Jag drömmer om en nyårsafton med glamorösa inslag, gärna på min sida av staden, kanske i mitt hus eller någon annans hus.Jag har aldrig haft glitter i håret, kanske kan det vara dags för det i år?
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Härlig var det och jättekul att sitta i surret och surra själv, gott var dte också :-) vem har sagt att traditioner måste vara tråkiga ???!!! Sådana här trevliga måste man hålla fast vid :-)) //p

Anonym sa...

Jag är på till nyår, tror jag... beror på hur Tonåringen ser på saken, vi har ju skapat lite nyårstraditioner på tu man hand.

Och hörni, då det börjar vara dags...kom ihåg att jag bytt mejl!