måndag 20 oktober 2008

Hemma hos oss

...snurrar nästan bara the Smiths och the Clash just nu. Och det är inte jag som väljer, det är Tonåringen. Där tycker jag minsann jag gjort en insats.

Snurrar musik nuförtiden förresten? Jag säger fortfarande så, fast det är länge sedan vinylen slutade snurra. Är det bara jag som med saknad minns lukten av ny LP och hur de tyngde i handen?

En av världens bästa textrader och ack så passande en måndag förmiddag:

I was looking for a job and then I found a job. And heaven knows I'm miserable now...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat!

Och visst är det roligt - när de hittar till "vår" musik! Och så hittar de lite eget också och influerar tillbaks!

Inte illa!

Anonym sa...

Fast nu har hon bett om mer tips...och jag kommer inte på något.

The Jam, Iggy Pop (Bowie gillar hon inte), Ramones...fler förslag?

Mycket av 80-talet är ju inte lyssningsbart längre, dessa fläskiga produktioner...

/M.

Anonym sa...

Kom hem till oss och snusa på vinyl, jag tror mannen har minst 500 skivor. och ja, visst har jag patrick hernandez "born to be alive". Filmmusiken till Diva. Osmonds.... /Adele