måndag 13 oktober 2008

Nedslag i storstan + Ålandsbåt


Så har man gjort en blixtvisit i storstan – möten två dagar – men hann ändå med att hälsa på R. När man stiger ned i Atlasområdet där R bor är det som att stiga in i en annan värld. Så mycket tystare och lugnare än bruset på St. Eriksplan… och vi hann med att besöka en av Sveriges bästa pizzerior; Arizona på Karlbergsvägen. Delade på en 2-personers pizza med portvinsmarinerade päron och gorgonzola på ena halvan och chévre, honung och valnötter på den andra. Det låter inte så gott men det är fantastiskt! Mums! Resten av kvällen blev gokaffe och en massa babbel till sena timmen.


Dagen därpå var det dags för möte. Mycket bra, men man blir lite slut i skallen efteråt. Och så var det ju Ålandsbåten också… det är ju ett strålande billigt sätt att konferera, maten, service, lokaler är helt OK… men… också en orgie i falsk marmor, guld- och träimitationer men massor med äkta plast! Ålandsbåten är också massor med billig sprit, pensionärer i glitterkläder, taffliga trubadurer, fulla människor, karoke, disco, dansband och mer billig sprit. Det är något djupt tragiskt över människor som är fulla när de går på båten och ännu fullare ett dygn senare.

Jag klarar inte av det där, så jag brukar knyta mig först.
Alla tror att jag är en ordentlig tjej som absolut inte brukar partaja. Så fel de kan ha… ;-)
Jag bara inte partajar på Ålandsbåtar…

Men när man får chansen så är det tjusiga vyer från Stockholms skärgård.

Inga kommentarer: