torsdag 28 augusti 2008

Wow!

Bloggen fyller 2 månader! I dag!

Det känns ibland som om det här med bloggandet var en dålig idé, en fluga som surrade i etern en sommar. Kanske inte så fiffigt i verkligheten som alla tyckte där i solen på Rex när sommaren låg framför oss. Kanske ett helt ogenomförbart projekt i längden? Eller?

Mä! Inte då!

Hela 91 inlägg har vi knåpat ihop. Redan! Det är mer än ett om dagen, och ännu är det en flera som inte gett sig till känna i bloggvärlden... och vi väntar med spänning på första inläggen från... ja, ni vet ju själva vilka ni är! :-)

Nu ska jag packa ned det sista för i helgen åker jag och några andra glada till fjälls för att leta goda gula svampar. Även kända som kantareller. I nödfall kan man också äta taggsvamp. Eller Karl johan. Vi får se vad vi finner. Svamphittandet är inte huvudsaken, men det blir som bonus på en fjälltur.

Och jag borde nog egentligen sova min skönhetssömn istället för att blogga - men va tusan. Packat har jag nästan gjort klart, så...

Här kommer i alla fall ett soundtrack för helgen för alla som ska leta svamp och alla som låter bli.




(Helgen är ett begrepp som i nödfall kan sträckas hur långt som helst. I morgon börjar helgen på en torsdag - bara så att ni vet...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

underbart, härlig, partig låt. Hade glömt hur fantastisk den är. Tack! /Adele

Anonym sa...

Grattis bloggen!

Nu väntar vi bara på "Motorcycle Mama", "Hönsfarmaren", "Den Lille Havsfrue(s)" och "Fröken Fräken".

Fast de kan säkert hitta på MYCKET bättre alias själva.

/Majvor