torsdag 14 augusti 2008

43-åring slår personligt rekord i OS!

Halv fem var jag uppe i morse för att se hur det gick åt helvete för Stefan Nystrand. Man är nog inte riktigt klok... Egentligen hade jag tänkt skippa det men när Tonåringen - som sakta men säkert börjar bli lika idrotts- och schlagerbesatt som Modern - började vara uppe och stöka tyckte jag att jag lika gärna kunde gå upp. Jag är ju en beryktad omsomnare. Men inte i morse inte, jag var plingvaken och framemot halvsex gav jag upp alla planer på sömn med resultat att jag var gick genom Myndighetens portar 06.30 i morse . Personligt rekord. Har aldrig hänt på mina tio år.

Problemet just nu är att eftersom jag var särklassigt tidigast på funktionen så tror arbetskamraterna inte på mig när jag säger att jag varit här i en halv evighet utan klara bevis...

Himlen vare lovad att friidrottsfinalerna går på eftermiddagarna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha - tänk vad Olypiska Spelen kan göra...och det där kallar jag motivation och lust - eller hur. Med motivation och lustkänsla kan man göra de mest enastående saker. Jag började ju simma och steg upp halv sex till min förvåning - och okej jag lyckades motivera mig men lustfyllt, mja, knappast så när jag fick anledning la jag av kvickt som attan - men jag ska göra det i höst oxp,

//P

Anonym sa...

Så har man just kollat en fantastisk basketmatch där Litauen spöade Ryssland. Det är så himla kul med OS, man kan ju se så skumma sporter som t ex skynkroniserat simhopp...

Men att stiga upp så där tidigt, det är ju lite vrickat. Eller så inte! :-)

/Bettan