torsdag 7 augusti 2008

Polska


Faktiskt den enda folkdans som är svensk. Jag vill hävda att den är som "punken" vild och okontrollerbar. Tyvärr måste man ju träna lite oftare för att kunna på riktigt och det där med att hitta en kavaljer är ju inte det lättaste. Så, som sagt, jag dansade herre å Betty var dam :-). Gick hur bra som helst. Vackert och vilt är det och varje låt är olika och olika fort går det också - sååååå ni förstår väl hur svårt det är - men värt det, de där perfekta stegen, när man får in rytmen i snurren waow !!!!

Å inte bara polskan var polsk på urkult. Vi studerade och dansade och hejade på ett band från polen, namnet har jag glömt, som spelade säckpipor, typ såg å sånt där... De var så där unga och sturska och förklarade minsann att - Nu ska vi spela en sång från bergen där det är fantastiskt vackert och flickorna likaså !!! Bra var det, och sångaren var en kopia av huvudrollsinnehavaren i allt eller inget.

Badat i forsen har jag också gjort - skönt ! Detta har faktiskt varit en riktig badsommar. Sjö, tjärn å hav, älv eller fors - överallt har jag badat. Säger bara det - Bär ner mig till sjön, bär ner mig till sjön jag känner att jag måste iiiiii och när du badat mig så får du torka mig och när du torkat mig så vill jag iiiiii igen !!!

Häpp - nu önskar jag bara en sak - att sommaren har några varma dagar kvar !

Inga kommentarer: