fredag 29 augusti 2008

I väntan på kolakaksburken

Nu har jag äntligen tagit mig tid till att lyssna på Åsa Borgströms sommarprat från den 5 augusti. Vilken upplevelse. Efter ungefär halva tiden ropar jag på mitt yngsta barn och ligger tätt intill henne i soffan och lyssnar på när Åsa pratar om att lära sig ro. För det gjorde lilla R i sommar, 8 år gammal. Vi vaggas till ro av årtagen. Åsa fortsätter att berätta om det som var och är.Det som faktiskt är viktigast i livet. Jag känner dofter och vill berätta. Kommer också ihåg mina snörum jag byggde. Och doften av nyhässjat hö. Hur ska jag se till att mamma och pappa också kan få lyssna? Och mina syskon? Blir stolt. Nostalgisk.

Har du inte lyssnat så gör det här.

http://www.sr.se/laddahem/podradio/SR_sommar_i_p1_080805030100.mp3

Jag ska luta mig tillbaka och vänta på kolakaksburken. Kanske jag också övar några gånger innan. Så att dom blir tillräckligt goda. Har du vägarna förbi kan du få smaka!

/Adele

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tänk att jag missade Åsa, vad bra att jag blev påmind.
Jag ska lyssna på det så snart jag kan.
Ha en trevlig dag på er.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Minns att jag lyssnade när det begav sig - hade inte tid att prata med min pappa, så han fick också lyssna på "Sommar".

Han var nog lite imponerad, jag blev stolt och lite rörd.

Och tänk att vi känner en sommarpratare! Säger som Adele, om ni inte lyssnat - gör det!

/Bettan