onsdag 27 augusti 2008

Ingen återvändo

Ja så är det då dags att bekänna färg……
För visst är det så att det man har skrivit på bloggen är det "ristat i sten"

Min vandring mot stationen började för länge sedan, ja i princip när Betty hissade startflaggen. Med tiden har tankarna formats till delmål och mål samtidigt som en plan och en strategi för hur det ska vara möjligt att nå målet har tagit form.

Planen är att föra Matdagbok med tider och innehåll, Daglig motion med minst 30 minuter, Må bra aktivitet 1g/v för att belöna mig själv och en Livsstilskorrigering som gör det möjligt att alltid ge kroppen de bästa förutsättningarna för ett långsiktigt välmående. Ja det är min strategi.

Målet är att krympa 5 centimeter runt midjan & ytterligare några cm som är utspridda på olika kroppsdelar. Och vissa delar ska bli fastare, helt enkelt fylld med mer muskelmassa. Nu är det sagt och det finns inte längre någon återvändo.

Och i söndags tog jag en raskpromenad på 1mil för att på måndag stiga på ”hälsotåget”, så nu är även jag på G.

Hur går det för er som redan börjat?

1 kommentar:

Anonym sa...

Långsamt frammåt.

Men den som tar ett steg i taget för går det långsamt för, men ändå frammåt. Det var en bonad eller något liknande i ett av husen där jag delade reklam i min ungdom. Tyckte det var trösterikt då så det har väl fastnat i minnet...som ett mantra när man sprang trappa upp och trappa ned.

/BB