lördag 25 juli 2009

Nu räcker det med regn!

Jag tycker verkligen att det räcker med regn nu på ett tag. Jag vill se solen och få lite värme. Familjen lizzy har börjat tröstshoppa och det är inte bra. Men ibland så är man så less på regn så man måste. Och vi bor ju alldels bredvid den tyska mediejätten och de har en absolut fantastisk skivavdelning. Och jag äger numera också en hårfön förutom en ladyshave. Allt inköpt där. Jag kanske börjar köpa andra produkter om inte solen kommer fram snart, så nu vill jag ha sol.
Pengarna ska ju räcka till den kommande utlandssemestern.
Lizzy

6 kommentarer:

Adele sa...

Vi har på samma affär inhandlat en plattTV. och en DVD med inspelningsbar hårddisk. Vi borde väl egentligen ägna mer tid på IKSU Spa istället för att shoppa.....

Anonym sa...

För affärsmännen är regn det bästa som kan hända i den om talade lågkonjunkturen, så inget ont som inte har något gått med sig ;-)

Förstår att ni vill ha sol, jag längtar också efter solen.

Men efter att ha läst inlägget och kommentaren så föds tanken, hur kan jag på bästa sätt fånga tillfället i stunden utifrån givna förutsättningar?

För egen del njuter jag av att ta en promenad i regnet eller att sitta i soffan med en bra bok och en kopp te. Så vad gör ni andra när ni inte shoppar eller tänker på "borden"?

//Kelly

Adele sa...

Långa sovmornar, böcker, sommarprat i P1, promenader, målat en dörr, rensat ogräs, bakat bullar, ätit middagar ute, njutit av god mat och dryck hemma, skjussat barn, hämtat barn, cyklat, tränat måttligt, gått på bio. Ja många härliga saker kan man göra. Men ändå så styrs blicken ibland mot himlen. Jag tror att det är för att vi vet vad som väntar till hösten och vintern....

Anonym sa...

jag har förstås inte bara shoppat såklart utan läst mängder av böcker, sett filmer jag velat se länge och tränat massor på spat. Men jag vill kunna njuta ute utan att bli jätteblöt. Snälla någon ge mig lite sol. En dag åtminstone.

Anonym sa...

det var lizzy som skrev det fööra inlägget.

Betti sa...

Solen!
Längtar!
Och ser den faktiskt just nu genom fönstret.
Och en del burkiga moln som jag hoppas håller sig långt borta.
:-)