torsdag 9 juli 2009

Arbetslag

Igår afton var jag, Adele och la larsson och målade hus. Oj gissa om jag blev förvånad när det visade sig att huset vi skulle måla var gult och i två våningar och jättestort. Hade glömt att B flyttat - vilken vacker plats och vilket hus och tomt - så vackert.

Tänk så roligt att i vänners och andra nya människors närvaro arbeta - kul som attan och så räntar det ju......på slutet stod vi 7 personer och tittade och gav små "råd" till en person som arbetade :-)) allt under skämtsamt prat å skratt.

Kanske är det därför som höhässjningen var en sådan fest förr i världen ?

ps kanske vi skulle bygga ett hus ihop, eller ? ds

9 kommentarer:

Adele sa...

Håller med, väldigt utvecklande för själen att gemensamt jobba - intressant analys detta med höhässjningen. När vi är i stugan och tillrett den egna fångade fisken med potatis från egna landet med egna grönsaker och egna jordgubbar, då känns det i hela kroppen. Brukar då drabbas av insikten att vi faktiskt mer borde producera det vi själva brukar, istället för att köpa allt på affären. Det är en så skön känsla som nuddar i "meningen med livet". Man känner sig så tillfreds.

Anonym sa...

Det mina damer är ju anledningen till att vi älskar att plocka svamp och hjortron...eller som Ernst skulle ha sagt...man känner sig aldrig så rik som när man kokat sin egen blåbärssylt...eller bakat sitt bröd, eller klippt en pionkvist i trädgården...och du Pebbles....du/ni kan få bygga ett hus vilken dag som helst, kan det kanske vara klart till min 40-årsdag ;-) ? //La Larsson

Peb sa...

You name it we will we will DO IT ;-) Jag ska då minsann iaf plocka en del bär i höst ! Kram
pssst min morfar och mornor har berättat att de bar sina intrument och sedan hade dans och "party" hela natten lång efter att de hade hässjat hö dssst

Pebbel sa...

Kollade på ernst idag - visst gör han fina saker - alltså en man som sitter å syr i tvrutan - alltså det händer inte så ofta och snyggt belv det .......man kan känna den lena mattan under den bara foten....

Adele sa...

Nu är jag bara TVUNGEN att berätta att jag faktiskt ätit middag med Ernst. Och han är ännu trevligare i verkliga livet.

Anonym sa...

Jag kan också säga att jag skulle vilja ha en egen Ernst! Lizzy

Anonym sa...

Att bygga lösvikeshus innebär en hel del arbete, säger Valkyria lite krasst, sliter just nu med altanen men det går framåt.

Om det ska blir färdigt till La larssons 40 års fest får vi starta omgående.

Anonym sa...

Härligt med kvinnokraft! Jag själv ska på semester men ni vet ju var tomten är och nyckeln till lillstugan ligger hos grannen...har bara en önskan. Kan ni måla den i järnvitrol?

P sa...

Självklart jag har provat att tjära ett bastuhus