fredag 10 juli 2009

Multipla kommentarer

Är tillbaka i Umeå efter en härlig semestertripp med världens bästa medresenär. Det är verkligen underbart att resa med dig mitt barn!
Vi har njutit, upptäckt, skrattat, pratat och upplevt. Semester i ditt sällskap gör att jag vågar testa saker jag annars undvikit och det ger ett nytt perspektiv på livet=läckert
Och tur att jag har lite semester kvar för annars hade jag aldrig hunnit med att läsa alla inlägg med kloka, roliga, tankvärda, poetiska, snurriga tankar. Nej det hade ju varit helt kört utan semester!

Så istället för att göra ett försök att besvara varje inlägg när vi ses gör jag ett förvirrat försök att göra det genom de här inlägget, ni vet samtalen är ändå så fyllda med hopp ;-)

Ja tänka sig att ett år gått sedan den magiska kvällen då värkarbetet för bloggen startade. Mycket vatten har runnit under broarna och mer vatten kommer det att rinna.
Kära Mizz Lizzy hoppas du sjunger för full hals för det innebär att du har semester. Snälla skippa propplösaren och rensa som vanligt, det är mer miljövänligt och nu vet du ju hur man gör.
Vet inte om jag ska känna mig glad eller ledsen men det är nu bevisat att jag inte är någon partypingla! har missat både fröken juni och julis månadsmingel och partystatistiken är verkligen i botten. Så snälla trösta mig med en bit av den underbara cheescaken. Vad ska man säga om Tjarn? Jag låter bli! Men jag vill säga att det är häftigt med människor som tar idé till verklighet.
Åååå Donny Osmond, han prydde även min vägg. Men vad gör han nu?
Solnedgång, kreta och kärleksspår, så vackert att jag vill krypa in i bilden och känslan.
Då det gäller bikinins känslighet skapar det möjlighet att köpa ny nästa vår.
Bjuröklubb, dit längtar jag. Rätt konstigt eftersom jag aldrig varit dit. men någon gång sanna mina ord.
Att njuta av stunden, regnet, barn som fyller år och bulldeg på jäsning är ett sätt att fånga lyckan.
Valkyria uppdraget är utfört! Vecka 8 = skidåkning Härligt la Larsson då är vi två som ska gå på Sutra. Ser urläckert ut!
Pioner, vattendroppar, barn som kommer hem och bra musik i bilen är underbart och en del av lyckoformeln precis som vänner, nymålat hus och lagarbete. Vilken rikedom! Ser fram mot den utlovade vedhuggningen i höst. Då det gäller matdebatten och vad vi stoppar i oss eller undviker att stoppa i kakhålet så tar jag den lite senare, efter semestern. Jag vill låta allvaret vila, istället ölåter jag barnsligheten, nyfikenheten och spjuveraktigheten pynta mitt semester jag :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem, jag har saknat dig och dina inlägg!
//La Larsson

Peb sa...

Välkommen hem kära du :-) du är väntad å saknad å du kommer att hinna med matlag, baklag å arbetslag - syltlag och svamplahg och svischande skidåkning - ty det man alltid har kvar är tiden som går kram

Anonym sa...

Välkommen hem! Vilken bra sammanfattningen du skriver!
Lizzy

Adele sa...

Underbar sammanfattning - välkommen hem till dina systrar!

Beti sa...

:-D

Välkommen hem!!