fredag 24 juli 2009

Ett slag för klöveräng

Cyklade förbi en klöveräng och hela jag översköljdes av den mest fantastiska sommarblomdoft. Hade glömt bort hur gott en klöveräng kan dofta. Och plötsligt kom också så många sommarminnen från min barndom fram. Fanns väl mycket klöver i Kovallberg man man tro! :-)

Och vad passar väl bättre till denna svenska sommardoft än just Kents sång "Sverige". Den trallade jag på när jag landade efter 2 veckor på Kreta. Och den har ju ett bra budskap, dessutom!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt magiskt att få lyssna på ljuv musik och läsa kloka ord efter en lång arbetsdag. Nu kan jag somna med ett leende på läpparna :-)

//Kelly

Anonym sa...

Det var längesedan jag luktade på en klöveräng. Vilket vackert ord förresten.
lizzy

Bättan sa...

Härligt!
Sitter och ler och minns!

Doftminnen sitter så djupt förankrade.
Och håller med Lizzy, vackert ord!