söndag 12 juli 2009

Bjuröklubb


Det är ett av mina favoritställen i Västerbotten. Vännen har dessutom sin släkt där och så är min guddotter på besök i torpet och hon ska minsann visa mig att hon kan stå på ett ben, så det är bara att pillra sig iväg norrut :-).

Har ni vägarna förbi åk in till fyren å ta en fika - ännu hellre ta en tur runt reservatet - klapperstensfält, hällar, martallar och en å annan grav.......

www.bjuroklubb.se

www.ac.lst.se/naturochmiljo/soknaturreservat/skellefteakommun/bjuroklubb

Jag tycker att vi gör en gemensam utflykt i augusti elller september - kanske vi hittar kantareller

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älkar också bjuröklubb, är där och fikar varje sommar. Jag följer gärna med på utflykt.
Lizzy

Adele sa...

Och jag bott i fyren, fantastisk upplevelse!

Anonym sa...

Fint! Vem vet kanske tar bilen och åker dit i morgon.