fredag 20 november 2009

Saker man kan lära sig en tidig fredagmorgon

Fakta 1.
Jag trodde att jag för det mesta sov på min högra axel.
Helt fel.
Sover uppenbarligen massor på vänster sida eftersom jag vid flera tillfällen i natt har vaknat av att det gör ont i min nyvaccinerade arm.
Fakta 2.
Vid kontroll i spegeln i morse så upptäckte jag att jag har något som ser ut som en dubbelhaka. Chock. Hur gick det till? Insåg i samma veva att den inte syns så mycket när jag ler - så om ni fortsättningsvis ser mig med ett stort och ansträngt leende så vet ni varför.

5 kommentarer:

Adele sa...

Hur gjorde du som fick vaccinera dig redan nu? Vi måste vänta till v 49?

Anonym sa...

Varför sprutor när man kan vaccinera sig på det naturliga sättet? Nå, tack vare brorsonen som så vänligt delade med sig av smittan till mig slipper jag ju i alla fall fundera på alla för- och nackdelar med vaccinering nu. Febrig och eländig i ca 5 dagar, hosta ytterligare en vecka, men så mycket mer var det inte. Hade trott att svinflunsan skulle vara mycket värre än så!
Var förresten först på jobbet att åka på flunsan – inte illa för en som alltid brukar vara sist med allt nytt! ;-)

QQ sa...

Är anonym säker på att det är svinflunsan du har haft. Jag vet inte om jag vågar chansa på det, utan kommer nog att vaccinera mig i alla fall.

Snorar f.ö. fortfarande, men det har jag å andra sidan gjort till och från sedan början av september.

Anonym sa...

Ja där ser man vad som kan hända när man sover eller är hakan en bieffekt av vaccinet?

Och för alla som vill går sprutan bra att få om man trillar in på vårdcentralen strax innan stängning då dom bara är glada att bli av med dagens ranson.


//Kelly

Anonym sa...

Hyfsat säker, då brorsonen testats och definitivt hade svinflunsan. Han blev sjuk när de var här - de kom tisdag, han började bli dålig lördag, hans mor söndag och jag måndag. Utvecklades inte som min standardförkylning heller, hostade från början och hade huvudvärk, så jo, jag tror jag nog att det var The Flu. Har aldrig vaccinerat mig mot någon flunsa, och heller inte drabbats av någon förrän nu (Hongkong kring 70 börjar väl vara preskriberad vid det här laget), så tänker jag inte göra det detta år heller. Börjar dessutom bli lite trött på hysterin kring den, vi har t ex numera bara antibakteriell tvål på jobbet, och har även begåvats med dito handgel (suck).