onsdag 25 november 2009

Mi corazón esta colgando en tus manos

Pratade med dottern i Spanien ikväll, alltid lika roligt. Och hon avslutade samtalet med att berätta att hon minsann läser vår blogg och tycker jag måste skärpa till mig och skriva oftare. Hon konstaterade att Betty var långt mer flitig än Adele.

Så sagt och gjort. Här sitter jag nu och skriver. Tittar runt i rummet och hittar två citat som får krydda detta inlägg. Varsågod!

Den första har vi fått av mamma som alltid hittar finurliga kort. "Behagliga tankar är bra att falla i sömn på".

Den andra ett vacker kort från min fina granne "Att älska sig själv ger livslång romans".


Tack också Kelly för dikten som du skrev som inlägg till min födelsedagshyllning. Den är så fin och värd ett stund i rampljuset:

Har du känt,det doftar av livet
i varje andetag du tar
det är inte alla givet
att ha den gåva du har

Ta vara på all din glädje
och fortsätt odla din tro
testa något du aldrig vågat
och var stolt över att du är du
Även om har åldersångest och fyller +27

till dig V - denna låt betyder mycket för oss. De sjunger " Mitt hjärta är fäst i dina händer. Var försiktig, Låt mig inte falla"


2 kommentarer:

Peb sa...

Vackert vackert misstänker att jag måste lära mig spanska,kram

Betty sa...

Och mellan varven läser jag V:s blogg också. Tuffingen!

Spanska är ett vackert språk. Kanske Peb ska hänga med på en intensivkurs? :-)

Och nu ska jag tänka behagliga tankar - och snart falla i sömn!