måndag 9 november 2009

Ingen kan väl ha undgått

20 år sedan Muren föll.
En osannolik händelse för oss som växt upp med Kalla Kriget och dess vansinnigheter.

Minns ni?
Vad gjorde ni?

Själv gick jag omkring och var gravid.
Tittade på TV och förundrades över att världen faktiskt gick att förändra och att männsikors styrka tillsammans inte är att förakta.

Tänkte att den där som sparkade i magen kanske skulle komma ut till en bättre värld.
(Och bättre blev den ju, världen, genom att Hon kom om inte annat!)

Nåväl.
Nytt filmtips.
I morgon tisdag SVT1.
Good Bye, Lenin.

En ömsint och varm film.
Se den!

2 kommentarer:

Peb sa...

Jaaa fantastiskt - året innan 88 var jag och tågluffade i Ungern och var gravid. Så jag satt i yttersjö och ammade och hörde på radion att muren föll fantastiskt - historiskt var det - och nu känns det så länge sen....

Anonym sa...

Muren föll, en av mina dåvarande kollegor(Jocke) åkte och plockade hem ett gäng stenar som han sedan paketerade i små påsar och sålde i Kungspassagen...vilken affärsman
Själv var jag nybliven mamma och tyckte att livet var förunderligt häftigt......världens lyckligaste som hade fått en underbar skatt min lilla sonett
//Kelly