lördag 21 november 2009

Citat del 1

Ett talesätt jag vuxit upp med är "mycket ska man höra innan öronen trillar av" och visst får man höra mycket av människor man möter.

För några dagar sedan pratade jag med en mycket god vän och bonussyster i telefon när hon helt plötsligt säger "nej jag måste sluta nu om jag ska kunna vara anständig till veckan". Wow vad händer i ditt liv när du inte följer mallen och är lite civilt olydig?

Och just när vi ska säga hej då och lägga på, ringer dörrklockan och Betty ber mig vänta. In i hennes hall kommer en ung man som snabbt vill berätta hur hans förmiddag har varit. Med klar och hög stämma utropar han "jag kom, jag såg, jag sög"

Underbara uttryck, kanske kan dessa ord bli bevingade eller broderade.

4 kommentarer:

QQ sa...

"Jag kom, jag såg, jag sög". Fantastiskt. Det kommer jag att använda mig av så fort jag får tillfälle. Fast det hoppas jag dröjer ett tag.

Adele sa...

Ja det kan ju användas på många sät...

Peb sa...

Absolut ,fniss

QQ sa...

Jag har länge funderat på att själv designa en bonad och brodera in Laissez le bon temps rouler*. Nu har det mottot fått konkurrens.

*Har inget med vampyrer och True Blood att göra, utan betyder "Let the good times roll" på cajun-franska.