måndag 5 oktober 2009

Usch!

Nu sitter jag här och bara väntar. På vad då kanske ni undrar. Jo, på hantverkare.
Vår värmepump behöver hjälp. Först hade jag en värmepumpman här i morse och nu efter lunch ska en elektriker komma. Efter lunch skulle var klockan 12 sa han. Nu är klockan över halv två och var är han?
Jag har tagit ledigt en hel dag för det här. Inte bara jobbigt att vänta utan också ångestfyllt. Vad är det för fel och hur många tusen ska det kosta och kommer vi att få ett varmt hus eller inte. Ja frågorna är många och var är han?
Jag törs inte ens gå ut med djuret ifall han kommer då. Jag är som inlåst känns det och vad kan jag göra förrutom att vänta. ja just det vänta ännu mer.
Vilken dag.
Mrs Lizzy

2 kommentarer:

Peb sa...

oj oj mamma mia -hoppas det gick bra kram

QQ sa...

Stackars dig. Just nu är jag väldigt glad att jag bor i hyresrätt, när allt löser sig med ett telefonsamtal... "Hej Lars, det funkar inte, kan du fixa det?"