lördag 24 oktober 2009

För ökad förståelse

Med anledning av det förra inlägget och livet vill jag slå ett slag för psykveckan
Ett arrangemang som ordnas för att öka förståelsen och kunskapen kring den psykiska ohälsan....och den finns.....lite överallt runt omkring oss....det är inget konstigt.....inget skamligt.....inget vi så ofta talar om.....men en del av livet.....och jag tror att vi med en ökad förståelse kanske kan bidra till att stötta en vän.....en kollega.....en kompis kompis.....få större förståelse för oss själva och sträcka ut en hjälpande han till någons son......eller någons dotter

Under psykveckan bjuds det tex. på teater Nina Noréns pjäs Songs from the silent voice en mängd föreläsningar och massor med information.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är absolut säker på att psykisk ohälsa är bra at prata om öppet. Alla har vi väl mått mer eller mindre dåligt och kanske behövt hjälp någongång. Det är ju inget konstigt med det och ju mer vi vågar prata om det desto lättare blir det nog för alla som skäms. Att sluta skämmas menar jag.
lizzy

Peb sa...

Ja tänk - det finns så mycket skam i att må dåligt - så jag ¨håller med - öppna dörren och ta bort spökena för det i alla fall...kram i natten