torsdag 15 oktober 2009

Förändring

Det finns bara en sak man kan vara säker på och det är att man aldrig kan vara säker på att det riktigt blir som man tänkt sig. Ibland är det ju bra med förändringar för att de är bra men ibland är de ju inte alltid lika roliga.Och som det är nu har man ju varit med om en del förändringar bra som dåliga - livet tar sina egna vägar brukar jag säga. Dessutom känner man sig (eller jag) rätt så gammal ibland för att vid vissa tillfällen återigen känna sig som 5 år och sandlådan är helt ogrävd :-). Vilket är det fina med livet !

Jag måste bara få berätta från lunchen igår när vi sa hejdå till en arbetskamrat.......hon sa
- att det skulle bli så spännande och roligt med det nya jobbet och att tänk hörni när jag får mitt "första" mejl var ska jag då lägga det i min tomma inbox ....... varvid jag började säga..
- Jag minns mitt första mejl...blev snabbt avbruten av skratt...
- Eva du är helt galen - du minns ditt första mejl - det känns som du är 80 år gammal !!! Fast det är du ju inte...

Brukade för längesen titta på min morfars levnadsbana och tycka att han hade varit med óm så mycket utveckling - född 1904...med allt vad det innebär. Men snart kanske man har gjort samma resa....mejl....internet...mobiltelefoner......o s v....och då kan man undra vad kommer härnäst - telepati, andra planeter, hanpåläggning - har ni några förslag på orimliga saker som kanske blir rimligt i framtiden ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja förändringar kan kosta som idag då jag bokade tid för däckbyte, proffsen sa att de gamla va slitna och bör bytas till nytt. Sved i plånboken men vi får ju en säkrare väg framöver fjälldalarna :)/Peb´s P

Anonym sa...

Vilken härlig historia :-) Det är en konst att titta tillbaka och minnas. Ja att veta att det som är vardag idag var stort och innovativt när det uppfanns. För det är lätt att ta saker och ting för givet när det blir vardag.

Efter att ha lyssnat på närings-minister Maud Olofsson och Günter Verheugen(EU Kommissionär)och deras förväntningar på innovation, miljö och företagande känner jag att vi har en del att göra för att klarar miljön, jobben och få en framtid för våra barn.

Så det som just nu surrar i mitt huvud är....Hur tar vi fram en ny generation av entreprenörer, kreatörer och medborgare som kan tänka utanför "boxen".

Vi kanske behöver en ny samhällsdesign.
/Kelly