tisdag 20 oktober 2009

Vinylkänsla i luften

Sitter i hallen och smålyssnar, älsta dottern spelar Bowie på sin CD spelare, John I'm only dancing, kanske inte mitt absolut första låtval.

Inser att tiden bara springer och springer fortare, nyss var det jag som satt med locktång och lyssnade på Bowie med Mrs Lizzy.

Jag skulle vilja ha en vinylkväll, bara spela skivor, det ska vara lite repigt ibland, haka upp sig, ni vet.

Planerar återkomma om en vinylafton - jag har kvar alla LP:s och singlar. Har ni?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är med, i detta hus finns det vinyl i massor!
Lizzy

Adele sa...

Jag kommer att göra succe, har Patrik Hernandez born to be alive, Alla Osmonds.. eller, va, får jag inte komma?

Men om jag tar med en flaska Kir kanske?

Anonym sa...

Som sökare och ovan finns allt möjligt i min skivsamling. Ja vad sägs om Hare Krishna, Evert Taube, Sally Oldfield,Kim Larsen, Boppers Beatles..... Jag hoppas att ni har ett visst överseende.... och ja jag kan lämna plattorna hemma och ta med Nyköping & Fanta.....För så gick det till när Kelly var ung ;-)

Anonym sa...

.....och vet ni vad..... I våras investerade min sonett i en skivspelare så nu letas det LP-skivor. Han har en mer sammanhållen stil. Tack & lov!
Och allt som ofta snurrar en skiva på tallriken. Mycke rock & blues till mammans stora glädje.

Sonen tycker dessutom att hans generation är musik missbrukare som konsumerar massor med musik på nätet utan att riktigt känna känslan, ja så som man gör med vinyl

/Kelly

peb sa...

yes jag har skivspelare och har fått låna en förstärkare av vännen - jag är ma o på - spelar gärna vinyl en kväll - världens bästa lår kom ni ihåg den ?

Bettan sa...

Åååååå.
Vinylskivorna står övergivna - och ospelade.
MÅSTE fixa min skivspelare.

Men kvar, det är dom... i väntan på fix.

Något särskilt är det med vinyl. Och att A- och B-sidor var viktiga.

Peb sa...

Världens bästa låt !!! ska de ju va kom ni ihåg den :-) när någon sent på natten stod vid skivspelaren och bytte för att sätta nålen på ja just det - världens bästa låt - och skruvade upp volymen *fniss*

QQ sa...

F.ö spelar även min Tonåring Bowie. Och the Clash, the Smiths och Ebba Grön. Underbart!

Jag försöker nu styra in henne på Iggy Pop.

Peb sa...

När blir vinylpartyt - visst har vi en frk november eller kanske det ska bli ett kalas för alla...:-))