torsdag 8 oktober 2009

Dagens bästa...

I morse satt jag och lyssnade på Morgonpasset i P3. Dagens gäst var Jan Eliasson. SÅ ödmjuk och en otrolig humanistisk människa. Jag är imponerad!

Han pratade om möten och förhandlingar han varit med om och diplomati. Vid möten var det viktigt att småprata lite med de som skulle vara med på mötet. "Jaha, lite kallprat" sa en av programledaren. "Men jag kallar det varmprat" sa Eliasson "det gäller ju att alla mår bra innan man börjar en förhandling."

Varmprat.
Så himla smart!

6 kommentarer:

Peb sa...

Låter helt underbart ! Varmprata - det gillar jag nog att göra

Adele sa...

Min borgarman tycker att det var den enda förlusten med att sossarna försvann från makten, att vi tappade Eliasson som utrikesminister. Och nej, jag vill inte starta en politisk debatt med detta inlägg. Det jag vill säga är att riktigt bra politiker är riktigt bra politiker utan partifärg.

QQ sa...

OK, Adele, here it comes, men det är möjligt att jag så småningom kommer att helt förneka denna kommentar...

Jag tycker inte att Carl Bildt är helt misslyckad som utrikesminister heller. Så någonstans kanske det jämnar ut sig mellan mig och Adele-maken.

Peb sa...

Håller med föregående talare ;-)

MariaPH sa...

Jag gillar oxå Jan Eliasson - som person, sappade runt en lördagkväll och landade i programmet "Här är ditt liv" - lite varning eller hur? What ever....det var såå bra. Vilken personlighet! Vilken värme och glädje det fanns hos honom! och .....jag vill oxå va kompis med Kofi Annan. Han är oxå en såå fantastisk & cool person!!! Han har verkligen nåt' "samlat" och lugnt (norrlänskt???) i sin personlighet - I like!

Anonym sa...

Klok kommentar av en klok man, tror minsann att jag gör en piratkopia och lägger i mitt ordförråd

//Kellly