tisdag 6 oktober 2009

Skalman


Ni brukar ju retas lite med mig att jag är som Skalman och att jag har en inbyggd sov och matklocka. Jag tycker själv att det är bra för då slipper man bli trött å hungrig å slut...
Häromveckan var jag på arbetsmiljöutbildning och i delen om stresshantering och utbrändhet dök följande powerpoint upp:

Skalman blir aldrig utbränd !

Med sin mat å sovklocka får han en hälsosam balans i sitt liv.
Skalman agerar i enlighet med sina evolutionära begränsningar.

Det gör även renar.

Det gör inte alltid människor.

Jag gör det inte heller alltid men mår som bäst när jag kan följa min egen rytm. Så det jag vill påminna om är att ta hand om er och lyssna på kroppens signaler.

4 kommentarer:

Adele sa...

Älskade Skalman, visst är det så! Men ibland är du också som Lille skutt! :-)

p sa...

Jaja man kan ju vara lite olika ;-)eller kanske en blandning *fniss*

Anonym sa...

Rara vän vilken klokskap

//Kelly

B1y sa...

Nog är det så. Men jag tror att vi och samhället och allt annat vi tror och vill att vi måste göra har fått den egna klockan ur led. Eller så att vi inte hör den i bruset...

Gäller bara att lyssna efter den igen..