lördag 31 oktober 2009

Dagens filmtips

Inatt är det läge för att ställa valfri elektronisk apparatur på inspelning. En av de roligaste filmer jag vet går på trean; Drop Dead Gorgeous 01.30. Helt fantastisk.Hopplös tid, jag vet.
Drop Dead Gorgeous

Och vill ni hyra något riktigt ruggigt för att fira riktiga Halloween såhär den sista natten i oktober rekommenderar jag Barnhemmet, spansk film som lyckas både vara ett bra drama och ruggig på riktigt.
El orfanato

Och så Låt den rätte komma in, såklart. Men den har ni väl redan sett?

Världens antagligen roligaste zombiefilm är Shaun of the dead, finns på Hemmakväll. En romcom om en kille som försöker vinna sin flickvän tillbaka. Bara otur att de döda skulle råka komma till liv just då...
Shaun of the dead

Själv funderar jag på den här, tycker trailern verkar lovande.
http://www.bioprogrammet.nu/filmsida.asp?filmnr=4454

1 kommentar:

P sa...

just nu ägnar vi os åt mysfilmer :-) såg den hysteriska Diane Keaton i tre systrar och en mamma - jag fick flera gånger säga - sådär är jag väl ändå inte......