måndag 26 oktober 2009

Я люблю русский язык*

*Jag älskar ryska

Synd bara att kärleken inte riktigt är besvarad. Kul är det. Men svårt och tidskrävande. Det svåraste jag tagit mig för i studieväg hade jag tänkt säga, men då har jag nog förträngt mikroekonomi på franska och den traumatiska termin jag spenderade med att läsa statistik.

Så Betty, även om jag inte kommer ikväll så önskar jag dig en alldeles fantastisk födelsedag.

Efrat Gosh är tveklöst den musik jag lyssnat mest på de senaste 18 månaderna. Jag visste inte att hebreiska var så vackert.

Efrat Gosh - לראות את האור - See the light

2 kommentarer:

Peb sa...

Du är så duktigt :-) räknar med att när turen går på transibiriska järnvägen så kan du vara tolk....och Avishai Cohen sjöng oxå en låt eller två på hebreiska - och ja det är vackert !

Anonym sa...

nytt och spännande ska lyssna lite mer......

//Kelly