tisdag 9 juni 2009

Student student


Sjung om studentens lyckliga dar
låtom oss fröjdas i ungdomens vår
än klappar hjärtat med friska slag och
den ljusnande framtid är vår

Inga sorger än
i våra hjärtan bo
Hoppet är vår vän och
vi knyta förbund i den lund
Där de härliga lagrarna gro
Där de härliga lagrarna gro

Hurra !!!!!

Tycker själv att det är hoppfullt att se alla glada ungdomar och barn som rusar ut i frihet och sommarlov ! En underbar tid om än osäker !
Därför önskar jag er alla en fantastisk dag - de leve Hipp, hipp Hurra !

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa strofer, så vackra, ord så fylld med minnen, känner känslan och dofterna av den berusande friheten. Och vill önska alla en fantastisk sommar

Adele sa...

Jag kommer ihåg den fantastiska känslan av att hela framtiden låg framför ens fötter. Pirrigt och hoppfullt. Inga lågkonjunkturer eller annat skit. Och jag hoppas att studenterna även i år kan känna detsamma. För de äger framtiden. Även om jag tycker Åren Går är rätt bra på det också.

För övrigt trodde jag att Pebbles skulle blogga om spikmatta.... :-)

Beti sa...

Ja, det är en dag som man inte glömmer i första taget... att ta studenten! Det var stort!

Hoppas nu bara det kan bli lite varmt och soligt i morgon!!

Och grattis till alla studenter i omgivningen!

P sa...

Spikmatten kommer :-))