fredag 12 juni 2009

Skäms på mig!

Jag vaknade i morse och kom plötsligt på att jag bara betalt en gång till vår resa, trots påminnelser och tankar om automatisk överföring. Jag fick kalla rysningar av mitt slarv och gick direkt till datorn och betalade. Men hur många månader har vi sparat egentligen? Jag vill ju gärna vara rätt då jag äntligen kommer ihåg det och ja nu har jag skaffat automatisk överföring.
Det känns tryggt.
Mrs Lizzy som denna "underbart vackra" dag ska göra en skogsutflykt.

6 kommentarer:

Peb sa...

Tänk vad man kan komma ihåg när man har sovit....jag brukar också få sådana där - nej oj det har jag glömt attacker kl 06 30....men vi har sparat mars, april och maj :-) och jag må då säga för egen del när det gäller sparande så är det en storartad summa ....kram

QQ sa...

Var det 150 pix i månaden?

Anonym sa...

Japp det är 150 kr

Anonym sa...

hahaha...jag glömmer och blir påmind (när jag inte sitter vid datorn), och glömmer igen...nu blev jag påmind, fast känner att det är för sent....kan nån påminna mig imorgon tro ;-) om jag betalar ikapp 3 månader, återkvalificerar jag mig till revisor då kanske?

Adele sa...

sms:a till dig själv på mobilen, ett klockrent sätt att bli påmind. Tror det kommer att bli många såna på ålderns höst.....

Anonym sa...

Tips!
Lägg en "bevakning" i telefonens kalender (gratis) och skriv en notering (medan du minns) om vad du ska komma ihåg, du kan oxå lägga en påminnelse så att telefonen "signalerar" när det är dax eller en stund i förväg. Helt suveränt hjälpmedel (nu börjas det) framöver kommer hjälpmedelet att vara en "rollator".
Tack för igår!
Kram B