torsdag 11 juni 2009

Ny fin blank rosa cykel....

Häromdagen sa 6-åriga dottern att hon önskade att hon hade en ny cykel.

-Men du cyklar ju aldrig, sa jag lite frågande?

- För att jag inte har nån cykel, näh, de andra skrattar ju åt min lilla cykel.

Behöver jag berätta hur det kändes i mammahjärtat? Här har vi ju två grabbar som praktiskt taget bor på sina cyklar, det är dirtbikes, bmx och omgjorda gamla trickcyklar med pegs och grejor för hela slanten, de bygger hopp och cyklar på bakhjulen och googlar fram de mest spektakulära cykelfilmer som nätet har att erbjuda... och samtidigt har jag trott att dottern inte alls varit intresserad... Nu står det i alla fall en fantastiskt fin rosa speciellt utvald flickcykel i garaget och lyckan är total! Det sista hon ropade från sängen innan hon somnade var -Pappa du glömde väl inte låsa garaget? Gissar att det blir en och annan cykelutflykt närmaste dagarna.

Själv har jag cyklat omkring på en cykel som jag fick i konfirmationspresent nästan hela mitt liv, tills en tjuv förbarmade sig över mig för några år sedan...så nu cyklar jag på svärmors gamla cykel och jag tror nästan hon också fick den vid konfirmationen...eller kanske inte....men nästan..funkar det med...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är själv så himla stolt över min gröna skeppshult så jag förstår verkligen hennes glädje.
lizzy

Peb sa...

Åh ! Jag älskar att cykla - skulle nog egentligen vilja ha en dirtbike :-)) menden röda faran som faktiskt var dyrare än bilen får tjäna....som alla varianterna.

Anonym sa...

Förstår helt och hållet unga fröken Larssons glädje. Vi kanske kan göra en cykelutflykt med barn och vuxna i sommar.
Kramar
K.K