onsdag 10 juni 2009

Pappas skor

Nu har sonen tagit studenten. Häftigt och mäktigt! Svårt att hålla tårarna borta, en glad-klump i magen som istället för skratt blev tårar. Rörd och glad. Och lite förvånad över att 19 år gått så fort.

Fin bild med storkusinen, farbror, pappa och sonen på vår altanen. Sist en sådan bild togs var sonen iklädd en dopklänning. 19 år går fort.

Sedan blev jag lite fnissig när jag stod på skolgården och såg alla glada, snygga unga män med nyköpta kostymer och studentmössor. På fötterna fina svarta blanka skor. Undra hur många som bar sin pappas skor? Min son gjorde det.

Nu känns det lite som efter en förlossning. Tar en filt och skön kudde och gosar med min man i TV-soffan, det är ju fotboll så man kan ju alltid sov-titta en stund.

För vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra!



3 kommentarer:

Peb sa...

Jaaaa fy fan vad ni är bra - sonen lånade oxå pappas skor ifjol och i år beklagade han sig att han inga snygga hade när kostymen blev återanvänd - nogsamt provad och lite - jag har nog gått ner liiite i vikt ... jag såg bara att den var snygg å satt bra :-)

Betty sa...

Hoppsan vad åren går fort.

Och vad spännande och roligt och fantastiskt det är för alla studenter! Och för oss andra som får betrakta lite från sidan...

Anonym sa...

Får gåshud och blir rörd av dina ord. Det väcker så många känslor, barn som växer,kostym, en ny del av livet för så väl student som föräldrar och ja tiden går fort.

Bäst vi njuter av den!

/Kelly