lördag 8 augusti 2009

Vänner från förr

Vi delade samma gata, gick i samma klass. Ler och långhalm, växte upp ihop. Vi skulle aldrig skiljas åt, alltid vara tillsammans. Första förälskelsen, första resan utomlands, första jobbet, gymnasiet, året i Madrid, studierna i Uppsala. Ja allt delade vi.

Sedan delade livet på oss. Vi hamnar i olika länder och får olika liv.

Igår fick vi tid att vara tillsammans igen. Mysigt! Långa samtal utan avbrott. Minnen. Härligt.

Och gissa hur mycket vi har bumpat ihop!


5 kommentarer:

Bettan sa...

Haha!
En del musik har man temporärt glömt, och videon har jag aldrig sett! Ser fram emot demonstation av bump-dansen vid kommande tillfällen!

Vänner från förr glömmer man dock inte, även om de ibland kanske inte är lika nära som de en gång var.

Däremot är det så vidunertligt att kunna träffas och plocka upp alla trådar och åter vara i det som var "förr". Låter härligt att ni fick en dag tillsammans!
:-)

Peb sa...

Ahhhhh den kommer jag ihåg :-) det är kul att bumpa - har faktiskt praktiserat det lite under senaste året - åh ja härligt med vänner från förr...

Anonym sa...

Vad underbart med vänner från förr! och låten! Jag hade glömt bort det där skriket hon skriker ibland. Men oj vad jag har bumpat!
lizzy

Anonym sa...

Härligt med vänner från förr!!! Å att minnas tillsammans med en vän som va med.........musik, människor, händelser mm......mmmmm det är sååååå roligt!
Dåtid är framtid!
Själv vallar jag skidorna å kollar på snuten i Hollywood2, minns åxå tebaks..... hade ett fantastiskt år i det stora landet i väster....för nåra år sen.....WOW sååååå himla kul asså!!!
MariaPH

QQ sa...

Jag tror att jag med lite vin fortfarande skulle kunna åstadkomma en riktigt hyfsad hustle. Minns ni den?